הטלטלה בתיק 4,000: היועמ"שית תדון באפשרות של הסדר טיעון

    אתר קול חי 2 Comment on הטלטלה בתיק 4,000: היועמ"שית תדון באפשרות של הסדר טיעון

    קריסת האישום בשוחד במשפט נתניהו: ההתבטאות החריגה של השופטים דוחפת את הצדדים להגעה להסדר. היועמ"שית תקיים דיון בנושא

    נתניהו בפתיחת משפטו צילום: פלאש 90
    14:18
    06.05.24
    אפרת ברזל No Comments on "אבא הלקה את עצמו כל חייו שלא הציל את משפחתו מהשמדה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משפט נתניהו: בימים הקרובים תכנס היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה דיון יחד עם נציגי הפרקליטות סביב השאלה האם לקדם הסדר טיעון עם ראש הממשלה נתניהו. כך פורסם ב'הארץ'. נזכיר כי עד כה התנגדה מיארה להליכים של להסדר טיעון או גישור פלילי בתיק.

    כזכור, אמש פורסם בחדשות 13, כי לאחר שנשמעו עדויותיהם של כלל עדי התביעה המשמעותיים בתיק 4,000, השופטים במשפט נתניהו קראו השבוע לנציגי הפרקליטות ולסנגורי ראש הממשלה, והבהירו לתביעה כי היא תתקשה להוכיח את סעיף השוחד בתיק. לפי הפרסום מדובר בעמדה נחרצת של שלושת שופטי ההרכב שתמימי דעים בנושא.

    הבוקר חשף העיתונאי עמית סגל כי הניסוח של השופטים לפרקליטות היה: "תשקלו לחזור בכם מאישום השוחד".

    ללא האישום בשוחד יישארו לנתניהו האישומים במרמה והפרת אמונים בתיקים 1,000 ו-2,000, כאשר מדובר בסעיף אישום שנחשב פחות חמור באופן משמעותי ויתכן מאוד שדברי השופטים ידחפו את הצדדים שוב לכיוון של סיום המשפט בהסדר טיעון או גישור פלילי.

    שר המשפטים יריב לוין תקף את התנהלותה של הפרקליטות ואמר כי "הרדיפה הפוליטית והמשפטית החמורה בתולדות המדינה קורסת. נוכח מה שמתגלה שלב אחר שלב. גם אם זה לוקח שנים – האמת חייבת לצאת לאור".

    שר המשפטים לשעבר חבר הכנסת גדעון סער מהמחנה הממלכתי קרא לתביעה במשפט נתניהו להסכים לעסקת טיעון עם ראש הממשלה
    "במשך תקופת כהונתי כשר המשפטים נמנעתי מהתייחסות לאפשרות הסדר טיעון במשפט נתניהו. זאת, מתוך כבוד לעצמאות התביעה הכללית בנושאים המסורים לשיקול דעתה המקצועי. עמדתי היתה זה מכבר כי נכון, בהתחשב במכלול השיקולים, לסיים את משפט נתניהו בהסדר טיעון. עתה מן הראוי שהתביעה תטה אוזן למסרים של בית המשפט ותגלה נכונות למו״מ כזה. האינטרס הציבורי במובנו הרחב הוא סיום הסאגה ארוכת השנים הזאת בהסדר טיעון".

    ח"כ בועז ביסמוט: "שחקו אותה מופתעים: הצדק יוצא לאור. אחרי מאות מיליוני שקלים שבוזבזו בניסיון נואש לתור אחרי כל פיסת שחיתות בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא נמצא דבר. כפי שאמר נתניהו לאורך כל הדרך – "לא יהיה כלום, כי אין כלום"!

    השר מיקי זוהר: "היום כולם מבינים מה שאמרנו לכל אורך הדרך: לא יהיה כלום כי אין כלום".

    ח"כ קטי שטרית: "תפרו פה ראש ממשלה וטירללו מדינה שלמה".

    השר שלמה קרעי: "אין כלום כי לא היה כלום כי לא יהיה כלום = 521 = נתניהו".

    השר אלי כהן: "נורות אזהרה בוהקות הבהבו מעל חקירות נתניהו לכל אורך הדרך. כל מי שעיניו בראשו יכל לראות את שלל החורים וסימני השאלה בתיקים שהם חסרי תקדים. שמח שהאמת מתחילה להתבהר".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למה הסדר טיעון ?
      לא עדיף זיכוי ?